VŠEOBECNÉ PODMIENKY ÚČASTI NA ZÁJAZDOCH ORGANIZOVANÝCH CESTOVNOU KANCELÁRIOU „NELLY TOUR“
Upozornenie:
Všeobecné podmienky účasti na zájazdoch sú záväzné pre klientov, ktorí si objednali zájazd organizovaný cestovnou kanceláriou „Nelly tour“, s.r.o. / ďalej len NT-CK/ . V prípade, ak uzavriete zmluvu o zájazde prostredníctvom inej cestovnej kancelárie alebo cestovnej agentúry, sú pre Vás záväzné tieto Všeobecné podmienky. Cestovná kancelária NT-CK so sídlom Hany Meličkovej 7, 841 05 Bratislava, IČO47 364 734 organizuje zájazdy štandardné a forfaitové /na základe individuálnej objednávky, pre skupinovú klientelu aj pre jednotlivcov/.
1.Vznik zmluvného vzťahu
1.1.Zmluvnými stranami zmluvy o obstaraní zájazdu (ďalej len „Zmluvy“) sú Cestovná kancelária NT-CK a objednávateľ, fyzická alebo právnická osoba spôsobilá na právne úkony, jej splnomocnený zástupca alebo tretia osoba, v prospech ktorej bola zmluva uzavretá. Zmluvný vzťah vzniká na základe / objednávky zájazdov formou elektronického objednania cez objednávku na našej stránke, písomnou alebo telefonickou formou, ktorá bude doplnená písomnou objednávkou / objednávateľom podpísanej písomnej Zmluvy o obstaraní zájazdu (ďalej len „Zmluva“), prijatej a potvrdenej NT-CK alebo jej splnomocneným zástupcom. Práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy sa vzťahuje aj na všetky ďalšie osoby v nej uvedené. Objednávateľ ručí za plnenie zmluvných záväzkov uvedených osôb. Pri last minut alebo super last minut objednávke bude zmluva po zaplatení potvrdená mailom alebo telefonicky a pre nedostatok času bude zmluva doručená pri nástupe na zájazd, prípadne iným spôsobom.
1.2. Obsah Zmluvy sa určuje najmä podľa katalógu, dodatočných ponúk NT-CK ako sú napr. akciové ponuky a pod. a dodatočných informácií, vrátane týchto Všeobecných podmienok a Reklamačného poriadku.
1.3. Pri forfaitových zájazdoch sa uzatvorenie zmluvy riadi konkrétnymi podmienkami uvedenými v objednávateľom potvrdenej objednávke.
1.4. Zmluvou sa NT-CK zaväzuje, že objednávateľovi obstará zájazd a objednávateľ sa zaväzuje za obstaranie zájazdu riadne a včas zaplatiť cenu zájazdu v súlade s podmienkami uvedenými v Zmluve a v týchto Všeobecných podmienkach.
1.5. Povinnosť záväznej rezervácie zájazdu a objednanej služby pre objednávateľa vzniká NT-CK okamihom splnenia nasledovných podmienok zo strany objednávateľa:
-
podpísaním riadne vyplnenej Zmluvy a jej potvrdením NT-CK,
-
vyhlásením, že objednávateľ je plne oboznámený s týmito Všeobecnými podmienkami,
-
vyhlásením, že s nimi súhlasí a zaplatením minimálne 50 % zálohy z ceny zájazdu do 48 h od uzavretia zmluvy o zájazde.
-
následné splátky je treba uhradiť podľa platového usmernenia.
-
pri vzniku zmluvného vzťahu kratšom ako 46 dní, je objednávateľ uhradiť 100 % ceny zájazdu.
2. Ceny zájazdov
2.1. Orientačné ceny zájazdov a ďalších služieb poskytovaných NT-CK sú uvedené v katalógu alebo v priloženom cenníku. Záväzná cena zájazdu je celková cena dohodnutá medzi NT-CK a objednávateľom, ktorá je uvedená v Zmluve. Cena obvykle zahŕňa dopravu, na mieste pobytu transfer z letiska do hotela a späť, ubytovanie, resp. stravovanie, prípadný ďalší program počas zájazdu, služby kvalifikovaného sprievodcu, resp. delegáta NT-CK, prípadne aj iné ďalšie služby, ak v charakteristike zájazdu nie je uvedené inak, iné služby dojednané v zmluve o obstaraní zájazdu alebo služby v rámci ponuky ubytovacích zariadení. Rozsah služieb zahrnutých v cene zájazdu je spresnený pri každej cenovej ponuke v katalógu alebo v inej propagačnej forme. Cena doplnkových služieb je uvedená v Zmluve. Cena zájazdu nezahŕňa zvláštne zľavy poskytované NT-CK. Skutočne vzniknutými nákladmi sa rozumejú prevádzkové náklady NT-CK a zmluvne dojednané, alebo právnym predpisom stanovené náhrady tuzemským a zahraničným dodávateľom služieb.
2.2. Pri zľavách poskytovaných NT-CK má objednávateľ nárok na tie z nich, ktoré sú ku dňu vzniku zmluvného vzťahu v platnosti, a ktoré si objednávateľ zájazdu k tomuto dňu preukázateľne uplatní. Kumulácia jednotlivých zliav nie je možná. Pri poskytovaní zliav pre deti je rozhodujúci vek dieťaťa k poslednému dňu zájazdu.
2.3. Cenová garancia NT-CK. Ceny zájazdov boli kalkulované v EUR v konverznom kurze voči slovenskej korune 30,126.-Sk / Eur.
2.4. NT-CK môže zvýšiť cenu zájazdu alebo fakultatívneho programu v prípade zmeny okolností, ktoré nepriaznivo vplývajú na konečnú cenu zájazdu alebo fakultatívneho výletu.
2.5. V prípade, že príde k zvýšeniu:
a/ ceny za dopravu, vrátane pohonných hmôt a energiách o viac ako 5%b/ platieb spojených s dopravou (napr. letiskové a prístavné poplatky, diaľničné poplatky a pod.)
c/ ubytovania, v priemere o viac ako 5%
d/ výšky daní, miestne poplatky a služby v cestovnom ruchu / príkladne k zvýšeniu už zaplateného vstupného a podobne /.
e/ zmeny kurzu eura o 5 %, ktorý bol použitý pri výpočte a predaji zájazdu. Toto sa nevzťahuje a k zvýšeniu dôjde do 21. dňa pred začiatkom zájazdu. Zároveň sa to nevzťahuje na cestujúceho, ktorý zaplatil zájazd v celej výške. Na výpočet rozdielu sa použije výmenný kurz zverejnený NBS.
2.6. Prípadná úprava cien zájazdov alebo fakultatívnych programov musí byť pomerná navŕšeniu cien podľa písm. a, b,c,d. O úprave ceny zájazdu je NT-CK povinná informovať zákazníka najneskôr 21 dní pred uskutočnením zájazdu. Nové ceny sa v týchto prípadoch týkajú všetkých klientov, ktorým bolo zvýšenie ceny oznámené riadne a včas v súlade s týmto ustanovením.
3. Platobné podmienky
3.1. NT-CK má právo na zaplatenie objednaných služieb pred ich poskytnutím a objednávateľ je povinný cenu zájazdu pred poskytnutím NT-CK zaplatiť.
3.2. NT-CK je oprávnená požadovať pri podpise Zmluvy zálohu vo výške minimálne 50 % z celkovej ceny zájazdu (vrátane doplnkových služieb) najneskoršie do 48 h.
3.3. Zostávajúcu časť ceny zájazdu /rozdiel medzi cenou zájazdu a zaplatenou zálohou/ je objednávateľ povinný uhradiť NT-CK najneskôr 46 dní pred nástupom na zájazd (ak nie je dohodnuté inak).
3.4. V prípade uzavretia zmluvy v lehote kratšej ako 46 dní pred dňom nástupu na zájazd, je objednávateľ povinný zaplatiť dohodnutú cenu v plnej výške už pri podpise Zmluvy.
3.5. Pri akciách typu last minute, super last minut a iných prezentovaných akciách je NT-CK oprávnená požadovať od objednávateľa zaplatenie dohodnutej ceny v plnej výške už pri podpise Zmluvy.
3.6. V prípade omeškania objednávateľa s úplným zaplatením ceny zájazdu je NT-CK oprávnená bez ďalšieho upozornenia odstúpiť od zmluvy a zájazd zrušiť alebo obsadiť takto uvoľnené miesto iným objednávateľom. Objednávateľ je povinný uhradiť náklady spojené so zrušením zájazdu, resp. odstúpením od zmluvy (tzv. storno poplatky). Právo na náhradu škody tým nie je dotknuté. V prípade, že NT-CK od zmluvy neodstúpi ani nezruší zájazd, má právo od objednávateľa požadovať celkovú cenu zájazdu v plnom rozsahu a to bez ohľadu na skutočnosť, či poskytnuté služby čerpal alebo nie. Objednávateľ je povinný v tomto prípade požadovanú sumu NT-CK uhradiť.
3.7. Poplatky za zmeny Zmluvy, vykonané na žiadosť objednávateľa a sankčné poplatky za odstúpenie od zmluvy sú splatné ihneď po splnení podmienok na ich uplatnenie.
3.8. Objednávateľ, vrátane ostatných účastníkov zájazdu uvedených na Zmluve, (ďalej len „účastník zájazdu“), má právo na poskytnutie služieb len v prípade úplného zaplatenia ceny zájazdu.
4. Práva a povinnosti účastníka zájazdu
4.1. K základným právam účastníka zájazdu patrí najmä:
a/ právo na riadne a včasné poskytnutie potvrdených služieb. Pokiaľ bez zavinenia NT-CK dohodnuté služby nevyčerpá, nemá právo na ich náhradu,b/ právo na dodatočné informácie, pokiaľ neboli uvedené v katalógu,
c/ právo byť oboznámený so zmenami zájazdu, rozsahom služieb a ceny zájazdu,
d/ právo zrušiť svoju účasť v zájazde kedykoľvek pred jeho začatím, formou odstúpenia od zmluvy, za podmienok uvedených v bode 13 (storno podmienky),
e/ právo písomne oznámiť NT-CK, že sa namiesto neho na zájazde zúčastní iná osoba, za podmienky, ak súčasťou oznámenia je vyhlásenie nového účastníka zájazdu, že súhlasí s podmienkami Zmluvy. Pôvodný a nový účastník zájazdu zodpovedajú spoločne a nerozdielne za včasné a riadne zaplatenie ceny zájazdu a poplatkov spojených s preknihovaním podľa článku 13 (storno podmienky),
f/ právo na reklamáciu v súlade s článkom 14 (reklamácie),
g/ právo na ochranu osobných údajov, ktoré poskytuje pre účely obstarania zájazdu v Zmluve a v ďalších dokumentoch, pred neoprávnenými zásahmi zo strany tretích osôb.
4.2. K základným povinnostiam účastníka zájazdu patrí:
a/ uvádzať pravdivé údaje v Zmluve a predložiť doklady, ktoré NT-CK požaduje pre účely obstarania zájazdu,
b/ poskytnúť NT-CK potrebnú súčinnosť na riadne zabezpečenie zájazdu a s tým súvisiacich služieb, najmä uvádzať pravdivé a úplné údaje v Zmluve a predložiť doklady, ktoré NT-CK požaduje,
c/ poskytnúť vhodné kontaktné údaje za účelom poskytnutia včasných a úplných informácií súvisiacich s obstaraním zájazdu,
d/ zabezpečiť osobám mladším ako 15 rokov sprievod dospelého účastníka a taktiež zabezpečiť sprievod osobám, ktorých zdravotný stav to vyžaduje,
e/ zaplatiť celú cenu zájazdu v súlade s článkom 2. týchto podmienok v lehotách podľa pokynov NT-CK a zaplatenie preukázať dokladom, v opačnom prípade vzniká NT-CK právo odstúpiť od Zmluvy a právo požadovať zaplatenie sankčných poplatkov. Právo aj na náhradu škody, ktorá vznikla NT-CK porušením povinností účastníka zájazdu, týmto nie je dotknuté,
f/ prevziať si od NT-CK písomné pokyny pre účasť na zájazde najneskôr 7 dní pred odchodom, riadne sa s nimi oboznámiť a riadiť sa nimi,
g/ dostaviť sa v stanovenom čase na stanovené miesto zrazu účastníkov zájazdu, so všetkými dokladmi požadovanými podľa pokynov,
h/ dodržiavať pasové / platnosť cestovného dokladu je minimálne 6 mesiacov pred odjazdom /, colné, zdravotné / napríklad Covid 19 – povinné pretestovanie, prípadne očkovanie sa a podobne je zodpovedný klient /, vízum / platí si klient /, a ďalšie predpisy krajiny, do ktorej sa zájazd uskutočňuje alebo cez ktorú sa vykonáva transfer nájdete na : www.mzv.sk. Cudzí štátni príslušníci sú povinní informovať sa ohľadne vízovej povinnosti domovského štátu na zastupiteľstvách krajín, ktorých návšteva je súčasťou zájazdu. Náklady vzniknuté NT-CK porušením tohto ustanovenia znáša objednávateľ, resp. účastník zájazdu. Informácie o zdravotných požiadavkách v cieľovom mieste nájdete na stránke: www.mzv.sk
i/ vopred oznámiť čerpanie služieb inými osobami ako štátnymi príslušníkmi SR, v opačnom prípade NT-CK nezodpovedá za riadne a včasné zabezpečenie zájazdu alebo za poskytnutie služieb týmto osobám. Cudzí štátni príslušníci zodpovedajú sami za splnenie potrebných náležitostí, ktorými je poskytnutie zájazdu a čerpanie služieb v SR a v zahraničí potrebné,
j/ povinnosť nahradiť škodu, ktorá vznikla zavinením účastníka zájazdu počas zájazdu v dopravnom prostriedku, alebo v ubytovacom zariadení, pri čerpaní poskytnutých služieb podľa Zmluvy alebo v priamej súvislosti s ním,
k/ dodržiavať celkovú váhu batožiny pre jedného účastníka zájazdu = 15 kg, rozmery batožiny môžu byť maximálne 30 x 45 x 60 cm
5. Prepravné podmienky
Dodržiavať termíny zrazov a odjazdov dopravných prostriedkov, dodržiavať vopred určený a stanovený čas odchodu vyhlásený sprievodcom zájazdu pri jednotlivých zastaveniach a tiež dodržiavať jeho ďalšie organizačné pokyny. Ak by bolo časové ohrozenie zájazdu má NT–CK právo pokračovať podľa dohodnutého časového harmonogramu zájazdu a účastník, ktorý sa nedostavil včas na určené miesto nástupu, sa presúva ďalej sám na svoje náklady. Ak účastník svojim správaním ohrozí program a priebeh zájazdu, hrubo narúša, uráža a alebo inak narušuje priebeh zájazdu - ostatných účastníkov zájazdu hrubým, nekultúrnym, rasovým či hlučným správaním, nadmerným použitím alkoholu, omamných látok alebo ak svojim konaním popudzuje ostatných účastníkov, zároveň ak tiež dochádza k poškodzovaniu majetku NT-CK, dopravcu, prenajímateľa ubytovacieho zariadenia a pod., alebo inak poruší tieto Všeobecné podmienky platné pre účasť na zájazdoch, platný právny poriadok SR alebo právne predpisy navštíveného cudzieho štátu, je NT-CK oprávnená odoprieť účastníkovi zájazdu poskytnutie služieb podľa Zmluvy, čím účastník zájazdu stráca právo na tieto ako i na ďalšie nevyužité služby a to bez nároku na vrátenie zaplatenej ceny zájazdu.
6. Náhrada škody
Objednávateľ, resp. účastník zájazdu zodpovedá za škodu, ktorá vznikla NT – CK porušením povinností uvedených v bode 4.2. a 4.3. Ak napríklad, keď je zadržaný orgánom v trestnom konaní / polícia a pod /, ktorá zabráni pokračovať v programe zájazdu podľa dohodnutého programu je účastník povinný uhradiť ušlý zisk NT – CK, prípadne nahradiť zvýšené výdavky NT-CK na zabezpečenie účastníkov zájazdu ako napríklad, náhradná doprava / aby nedošlo k porušeniu prepravných predpisov / alebo ak NT -CK je nútená z tohto dôvodu zabezpečiť náhradné ubytovanie pre účastníkov zájazdu. Ďalej ak znečistí alebo inak poškodí dopravný prostriedok, ktorý po skončení prepravy v čase voľna ani pri vynaložení maximálneho úsilia nie je možné dať do riadneho technického stavu, je povinný nahradiť ušlý zisk z nasledujúcej prepravy. Toto ustanovenie sa vzťahuje aj na ubytovacie zariadenie, prípadne iné / poškodenie sochy, kultúrnej pamiatky a pod... /
7. Zmeny dohodnutých služieb a ich právne následky, zrušenie zájazdu
7.1. Pre rozsah zmluvne dojednaných služieb je rozhodujúci popis služieb uvedený v Zmluve a odvodený z katalógovej ponuky. Rozšírenie alebo dohodnuté zmeny služieb nad rámec katalógovej ponuky musia byť taxatívne písomne uvedené v Zmluve alebo jej dodatku, potvrdené NT-CK a uhradené pred ich poskytnutím.
7.2. Zmeny a odchýlky v charaktere a poskytovaní jednotlivých služieb NT-CK od dohodnutého obsahu Zmluvy sú v určitých prípadoch prípustné. Zmeny sa môžu týkať druhu dopravy, leteckej spoločnosti, typu autobusu / lietadla, trasy a termínu, prípadne programu v priebehu zájazdu.
7.3. NT-CK nezodpovedá za prípadné meškanie a upozorňuje na možnosť jeho vzniku z technických príčin, v dôsledku zlých poveternostných podmienok, preťaženia vzdušných koridorov, pomalej prejazdnosti na hraničných priechodoch, dopravnej situácie na cestách a pod. Nakoľko uvedené okolnosti nie je možné vopred vylúčiť, účastník zájazdu by mal pri plánovaní prípojov, dovolenky, obchodných termínov brať do úvahy možnosť výskytu komplikácií tohto druhu. NT-CK nezodpovedá za škody spôsobené účastníkom v dôsledku meškania, ktoré nezavinila NT-CK alebo jej zástupca.
7.4. V prípade, že účastník zájazdu na základe vlastného rozhodnutia ukončí zájazd skôr, prípadne neskôr ako ostatní účastníci zájazdu, dopravu a ostatné náklady s tým spojené si zabezpečuje a hradí sám. Účastník nemá nárok na refundáciu v prípade nevyužitia služieb, ktoré sú súčasťou zájazdu.
8. Zrušenie zájazdu zo strany NT - CK
NT-CK si vyhradzuje právo zrušiť zájazd v prípade, ak sa nedosiahol minimálny počet účastníkov uvedený pri jednotlivých zájazdoch. NT-CK je oprávnená v takomto prípade zrušiť zájazd najneskôr:
- 20 dní pred začatím zájazdu ak ide o cestu, ktorá trvá dlhšie ako 6 dní
- 7 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestou ktorá trvá 2 – 6 dní
- 48 hodín pred začatím zájazdu, ktorá trvá 2 dni a menej
- (pri jednodňových výletoch 2 dni pred termínom výletu), o čom je povinná v uvedenej lehote primeraným spôsobom informovať objednávateľa, resp. ďalších účastníkov zájazdu.
- alebo ak NT – CK nemôže pri najlepšej vôli dodržať program zájazdu
Program vychádza z posledných dostupných informácií v čase uzávierky tohto katalógu. Program nie je možné meniť podľa individuálnych požiadaviek klientov. NT-CK je oprávnená vykonávať operatívne zmeny programu a poskytovaných služieb v priebehu zájazdu, pokiaľ z vážnych dôvodov nie je možné zabezpečiť pôvodne dohodnutý program. V takomto prípade je NT-CK povinná zabezpečiť náhradný program a služby v kvalite a rozsahu na úrovni primeranej dohodnutým podmienkam. Zástupca NT-CK je oprávnený zmeniť vzhľadom k momentálnemu fyzickému, psychickému, či zdravotnému stavu klientov, nepriaznivým prírodným, politickým či bezpečnostným podmienkam a pod. plánovaný program zájazdu. V prípade, že NT-CK zabezpečí ako náhradné plnenie služieb v inom hoteli rovnakej, alebo vyššej kategórie, sú ďalšie nároky účastníkov zájazdu voči NT-CK vylúčené.
10. Zmena programu
NT-CK si vyhradzuje právo na zmenu vecného i časového programu z dôvodu zásahu vyššej moci, z dôvodu rozhodnutia štátnych orgánov, prírodných živlov alebo iných mimoriadnych udalostí. V týchto prípadoch nemá účastník zájazdu právo na poskytnutie zľavy z ceny zájazdu, ani na odstúpenie od zmluvy. Pri poznávacích zájazdoch NT-CK upozorňujeme na obmedzenie návštev historických, náboženských a iných pamätihodností v čase štátnych alebo náboženských sviatkov, alebo osláv v navštívenom štáte.
11. Neúčasť na zájazde
Pokiaľ sa účastník zájazdu z akéhokoľvek dôvodu nedostaví k odchodu na zájazd alebo zmešká odchod/odlet, má NT-CK nárok na plnú úhradu ceny zájazdu.
12. Na zájazdoch NT – CK nie je povolené si zo sebou brat zvieratá.
13. Odstúpenie od zmluvy, storno poplatky
13.1. Účastník zájazdu má právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie zálohy alebo celej ceny zájazdu bez uplatnenia storno poplatkov v prípade: - zrušenia zájazdu z dôvodov na strane NT-CK - zmeny termínu zájazdu o viac ako 8 dní.
13.2. Doručenie odstúpenia od zmluvy môže účastník zájazdu urobiť osobne v písomnej forme, alebo formou doporučenej zásielky na predajnom miesto NT-CK, kde si zájazd objednal.
13.3. Ak dôvodom odstúpenia od zmluvy nebolo porušenie povinností zo strany NT-CK alebo ak k zrušeniu zmluvy došlo v dôsledku odstúpenia NT-CK od zmluvy pre porušenie povinností účastníkom zájazdu pred začatím zájazdu, je účastník zájazdu povinný zaplatiť NT-CK sankčný poplatok vo výške:
- základný režijný storno poplatok 33,- EUR (i v prípade zmeny mena) po podpísaní zmluvy s NT-CK,
- 20 % z ceny objednaných služieb ak odstúpenie nastalo 46 a viac dní pred začiatkom zájazdu
- 40 % z ceny objednaných služieb ak odstúpenie nastalo 45 - 31 dní pred začiatkom zájazdu
- 50 % z ceny objednaných služieb ak odstúpenie nastalo 30 - 21 dní pred začiatkom zájazdu
- 80 % z ceny objednaných služieb ak odstúpenie nastalo 20 - 15 dní pred začiatkom zájazdu
- 90 % z ceny objednaných služieb ak odstúpenie nastalo 14 - 6 dní pred začiatkom zájazdu
- 100 % z ceny objednaných služieb ak odstúpenie nastalo 5 dní pred začiatkom zájazdu
- 100 % z celkovej ceny zájazdu ak účinky odstúpenia nastali, nedostavením sa k odchodu na zájazdu, alebo zmeškaní odchodu/odletu.
13.5. NT-CK má právo započítať storno poplatok oproti zloženej zálohe, alebo zaplatenej cene zájazdu.
13.6. NT-CK môže pred nástupom na zájazd alebo pred začatím cesty odstúpiť s okamžitou platnosťou od zmluvy v týchto prípadoch:
a/ v súlade s čl. 8. týchto všeobecných podmienok) pred začatím zájazdu pri nesplnení podmienky minimálneho počtu osôb uvedeného v katalógu, alebo v dodatočných podmienkach. Účastník zájazdu musí byť o takejto skutočnosti informovaný bez zbytočného odkladu. NT-CK je povinná ponúknuť účastníkovi zmenu zmluvy,
b/ v dôsledku tzv. „vyššej moci“, (t.j. z príčin, ktorým NT-CK nemohla zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia),
c/ okamžite, z dôvodu porušenia povinností objednávateľa vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
13.7. V priebehu zájazdu je NT-CK oprávnená odstúpiť od zmluvy v nasledovných prípadoch:
a/ okamžite, ak účastník zájazdu svojim správaním vážne narušuje priebeh zájazdu. Dotknutému účastníkovi v takom prípade nevzniká nárok na vrátenie alikvotnej časti ceny služieb, ktoré neboli vyčerpané. Náklady spojené s odstúpením od zmluvy znáša dotknutý účastník zájazdu súlade s čl. 13. týchto Všeobecných podmienok,
b/ v prípade prerušenia alebo predčasného ukončenia zájazdu z dôvodov „vyššej moci“. NT-CK je povinná prijať všetky potrebné opatrenia na zabezpečenie prepravy účastníkov do SR v najbližšom možnom termíne. NT-CK má nárok na úhradu pomernej časti poskytnutých služieb. Náklady spojené s predčasným návratom znášajú zmluvné strany rovným dielom.
13.9. V prípade, že účastník zájazdu na zájazd nenastúpi alebo ak nevyužije riadne zabezpečené služby na základe vlastného rozhodnutia vôbec alebo z časti, prípadne z iného dôvodu na strane účastníka, nemá nárok na vrátenie pomernej časti ceny zájazdu, ktorá zodpovedá výške úhrady za tieto služby.
13.10. V prípade žiadosti objednávateľa o zmenu Zmluvy, ktorá spočíva v zmene termínu zájazdu alebo ubytovania a NT-CK je spôsobilá takú zmenu zabezpečiť, sa postupuje rovnako ako pri odstúpení od Zmluvy a uzatvorení novej Zmluvy, pričom platia storno podmienky podľa ods. 13.3, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
14. Reklamácie, zodpovednosť za škodu
14.1. V prípade, ak služby dohodnuté v zmluve neboli účastníkovi zájazdu poskytnuté zo strany NT-CK riadne a včas, vzniká účastníkovi zájazdu právo na reklamáciu. Nároky z reklamácie musí účastník zájazdu uplatniť v NT-CK písomne bez zbytočného odkladu, najneskôr 90 dní od skončenia zájazdu, inak právo na reklamáciu zaniká.
14.2. Upozorňujeme na skutočnosť, že ponuka aktivít a služieb poskytovaných v hoteloch platí v čase vydania katalógu, a môže sa v priebehu sezóny zmeniť. Prípadné chýbajúce aktivity, či ich zmena z neplatených na platené, nemôžu byť predmetom reklamácie.
14.3. Kategorizácia ubytovacích zariadení je v kompetencii príslušných orgánov štátov, ktoré kategóriu ubytovacieho zariadenia určujú na základe vlastných vnútroštátnych noriem a kritérií. Tieto normy a kritériá sa nemusia zhodovať s normami platnými v SR.
14.4. Objednávateľ berie na vedomie, že cestovná kancelária NT-CK nemá vplyv na rozdeľovanie sedadiel v lietadle ani na rozdeľovanie izieb v ubytovacom zariadení, ktoré sú vo výlučnej kompetencii príslušného leteckého dopravcu, resp. prevádzkovateľa ubytovacieho zariadenia. Tieto skutočnosti preto nie je možné reklamovať ako nedostatok zmluvne dohodnutých služieb.
14.5. Účastník zájazdu je povinný nedostatky v poskytovaní dojednaných služieb uplatniť u sprievodcu NT-CK, prípadne u vedúceho prevádzky, ktorá poskytuje služby, alebo u inej zodpovednej osoby a poskytnúť súčinnosť potrebnú k tomu, aby bolo možné nedostatok odstrániť na mieste, v opačnom prípade neskoršia reklamácia nebude braná do úvahy.
14.6. Pokiaľ sa nedostatok v poskytovaných službách nepodarí odstrániť, spíše sprievodca NT-CK, prípadne iný zodpovedný pracovník s účastníkom zájazdu reklamačný protokol. V prípade, že nie je možné reklamáciu vyriešiť na mieste, podpíše sprievodca účastníkovi zájazdu prevzatie reklamačného protokolu. Tento potvrdený reklamačný protokol je účastník zájazdu povinný predložiť pri reklamácii v NT-CK. Na oneskorené a nedoložené reklamácie sa hľadí ako na neuplatnené.
14.7. Pri riešení reklamácie je účastník zájazdu povinný poskytovať NT-CK maximálnu súčinnosť, aby bolo možné nedostatky čo najúčinnejšie odstrániť a zabránilo sa vzniku škody alebo, aby sa rozsah škody primerane znížil.
14.8. NT-CK nezodpovedá za služby, ktoré neboli zahrnuté v cene zájazdu a ktoré si účastník zájazdu objedná počas zájazdu u sprievodcu, u tretích osôb, v ubytovacom zariadení alebo v inej organizácii.
14.9. NT-CK nezodpovedá za škodu, pokiaľ bola spôsobená účastníkovi zájazdu treťou osobou, ktorá nie je spojená so zabezpečením zájazdu, alebo neodvrátiteľnou udalosťou, ktorej sa nemohlo zabrániť ani pri vynaložení maximálneho úsilia, aké je možné požadovať.
14.10. Ak v priebehu autobusového zájazdu v Európe vznikne na dopravnom prostriedku neodstrániteľná závada, NT-CK v rámci možností až do výšky úhrady zájazdu klientom zabezpečí iný spôsob prepravy. NT-CK nezodpovedá za meškanie letov a za následky z toho plynúce. Výška náhrady škody vrátane ďalších nárokov, súvisiacich s leteckou prepravou, ktorá je súčasťou poskytovaných služieb (strata, poškodenie, neskoré dodanie batožiny, meškanie lietadla, zmena termínu letu a pod.) sa riadi príslušnými predpismi platnými pre leteckú dopravu a nároky objednávateľa v súvislosti s leteckou dopravou voči NT-CK sú vylúčené. NT-CK nezodpovedá za problémy vzniknuté v súvislosti s registráciou na let (check-in).
14.11. Predmetom reklamácie nie je škoda, resp. iná majetková či nemajetková ujma, ktorá vznikla účastníkovi zájazdu a je krytá poistným plnením na základe poistnej zmluvy o cestovnom poistení, ani taká škoda, iná majetková či nemajetková ujma, ktorá je z rozsahu poistného krytia v poistnej zmluve vyňatá.
14.12. Ak v dôsledku okolností, ktorých výskyt nie je závislý od činnosti a postupu NT-CK, alebo okolností na strane účastníka zájazdu, účastník zájazdu úplne alebo sčasti nevyužije objednané, zaplatené služby zabezpečené NT-CK, nevzniká účastníkovi zájazdu nárok na akékoľvek plnenie zo strany NT-CK alebo zľavu z ceny týchto služieb.
14.13. NT-CK nezodpovedá za správnosť údajov uvedených v propagačných materiáloch, ktorých vydavateľom nie je a ktorých obsah nemôže ovplyvniť.
15. Cestovné poistenie účastníka zájazdu
V cene katalógových zájazdov nie je zahrnuté komplexné cestovné poistenie (ak nie je uvedené inak), ako napr. poistenie liečebných nákladov v zahraničí, zodpovednosť za škodu, ani poistenie storna zájazdu. V prípade záujmu objednávateľa, resp. účastníka zájazdu však môže NT-CK pre neho a ním určené osoby cestovné poistenie vrátane poistenia storna zájazdu sprostredkovať. Cena cestovného poistenia, ako aj presný obsah poistného krytia a podmienky cestovného poistenia sú uvedené v podkladoch poskytnutých vybranou poisťovacou spoločnosťou, ktoré účastníkovi zájazdu vydá NT-CK. Poistný vzťah vzniká priamo medzi účastníkom zájazdu a poisťovacou spoločnosťou. V konaní o vysporiadanie poistnej udalosti je poisťovňa v priamom vzťahu k účastníkovi zájazdu a NT-CK nemá možnosť posudzovať existenciu, prípadne výšku uplatňovaných nárokov z tohto vzťahu. Pri viac denných zájazdoch NT-CK odporúčame, aby účastník zájazdu mal uzavreté cestovné poistenie s poistením zodpovednosti. V prípade nepreukázania uzavretého platného cestovného poistenia na dobu trvania zájazdu, NT-CK požaduje čestné prehlásenie, že účastník nepožaduje náhradu pri škodách a úrazoch od NT-CK. V prípade ak nastane poistná udalosť u klienta, ktorý nie je poistený cez NT – CK, cestovná kancelária ani delegát nie je povinný byť súčinný pri riešení poistnej udalosti.16. Zodpovednosť za poskytnutie zájazdu
V prípade že niektorá poskytovaná služba v cestovnom ruchu nezodpovadá bežnej kvalite a zvyklosti, je cestovná kancelária po oznámení cestujúcim alebo pri vlastnom zistení zjednať nápravu podľa podmienok vymedzených zákonom č 170/2018 Z.z. Ponúkne cestujúcemu náhradnú službu ako je uvedená v zmluve:
- V rovnakej kvalite alebo vyššej, bez dodatočných nákladov pre cestujúceho
- Nižšej kvality, s poskytnutím primeranej zľavy
17. Vernostná karta
NT-CK ponúka pre účastníkov zájazdu „Vernostnú zľavu“, za týchto podmienok:
- Každý, kto sa prvý krát zúčastní na zájazde NT-CK obdrží vernostnú kartu. Vernostná karta obsahuje 6 políčok, kde sa zaznamenáva pečiatkou NT-CK účasť na zájazde. Na kartičke je aj políčko, kde si účastník zájazdu napíše svoje meno a sprievodca má zas povinnosť k menu zapísať aj dátum odovzdania vernostnej karty.
- Podmienkou na získanie vernostnej zľavy je účasť na 5 – tich zájazdoch NT-CK. Zájazdy môžu byť jednodňové, viacdňové alebo pobytové. Za každý takýto zájazd klient obdrží jednu pečiatku. Pečiatka sa dáva iba na zájazde, iná možnosť nie je možná.
- Pri počte nazbieraných 5 – tich pečiatok má klient nárok absolvovať 6 – ty jednodňový zadarmo. Uplatnenie si vernostnej zľavy je klient povinný nahlásiť pri objednaní si 6 – tého zájazdu. Jednotlivé vstupy a prípadne cestovné postenie si klient platí sám.
- Doba na využitie vernostnej karty je 2 roky od odovzdania karty klientovi.
- Kombinácia jednotlivých zliav ponúkaných NT-CK nie je možná.
- Karta je neprenosná.
18. Záverečné ustanovenie
Platnosť týchto podmienok sa vzťahuje na služby poskytované NT-CK len vtedy, ak nie je NT-CK stanovený, alebo vopred dojednaný rozsah vzájomných práv a povinností inak, a to vždy písomnou formou. Objednávateľ potvrdzuje podpisom Zmluvy o obstaraní zájazdu, že jemu aj ďalším účastníkom zájazdu ním uvedeným na Zmluve tieto Všeobecné podmienky účasti na zájazdoch známe, porozumeli ich obsahu, súhlasia s nimi a v plnom rozsahu ich prijímajú.
Všetky údaje a pokyny obsiahnuté v katalógu NT-CK o službách, cenách a cestovných podmienkach zodpovedajú informáciám známym v čase zadania katalógu do tlače, preto si NT-CK vyhradzuje právo ich zmeny do doby uzatvorenia Zmluvy, s prihliadnutím na aktuálne podmienky.
Na prepočet hodnôt je použitý konverzný kurz 1 EUR = 30.1260 SKK
Bratislava 9.2.2021